خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/11 - 16:21
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در کارگروه روحانیت اتاق وضعیت فلسطین؛

نقش پررنگ حوزه علمیه در تبیین آرمان فلسطین برای افکار عمومی دنیا/مولفه منجی متحدکننده ملت‌ها است

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس، گفت: حوزه علمیه در تبیین آرمان فلسطین برای افکار عمومی دنیا نقش پررنگی برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست هم‌اندیشی کارگروه روحانیت اتاق وضعیت دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی عصر امروز (شنبه، ۱۱ آذرماه) با حضور سید مجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی و روحانیون و طلاب استان قم برگزار شد.



ابطحی در این نشست ضمن اشاره به حوادث رخ داده پس از وقوع عملیات طوفان الاقصی، گفت: اکنون وضعیتی رخ داده که دشمنان درصدد ایجاد چندقطبی سازی هستند از این رو نیاز به شفاف سازی و تشریح واقعیت ها است.



وی با تاکید بر اینکه مراجع قم و حوزه علمیه نقش مهمی در تبیین مفاهیم اسلامی دارند، اظهار کرد: بر این اساس می‌توان اذعان کرد که حوزه علمیه می‌تواند در تبیین ارزش ها و شرایط کنونی در مورد آرمان فلسطین نقش پررنگی ایفا کند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس افزود: قطعاً در آینده ای نزدیک شاهد نابودی و زوال رژیم صهیونیستی خواهیم بود از این رو باید تلاش کنیم در عرصه بین‌المللی به گفتمان دینی واحد دست یابیم؛ به عنوان مثال واژه منجی یکی از این مولفه‌های مهم محسوب می‌شود که باید به آن توجه کرد.



ابطحی ضمن بیان اینکه حوزه علمیه و مدارس دینی خارج از کشور می‌توانند ادیان دیگر اعم از مسیحیت و غیره را در مسیر واحدی قرار دهند تا آرمان آزادسازی فلسطین محقق شود، تصریح کرد: در واقع نیاز به ساماندهی در این عرصه بیش از پیش تلقی می‌شود.



وی ادامه داد: به عنوان مثال بیش از یکصد و هشتاد مسجد در غزه وجود دارد لذا تبادل اطلاعات با روحانیون این مراکز دینی دارای اهمیت است تا بتوان اقدامات فرهنگی، دینی و مذهبی منسجمی انجام دهیم.



گفتنی است، روحانیون و طلاب نیز در این نشست دیدگاه‌ها و نظرات خود، در خصوص عملیات طوفان الاقصی در وضعیت را منطقه بیان کردند و به نیازسنجی در خصوص مولفه‌های حاکم بر شرایط کنونی در غزه و افکار عمومی دنیا پرداختند./



پایان پیام

  • کد خبر : 372335
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار